DiVino
A
DiVino 2011 május 27-én nyitott és heteken belül Budapest egyik
legtrendibb szórakozóhelyévé vált, amely alig egy éves működése alatt a
Michelin-ajánlását is megkapta. A borbár koncepciója szerint csak magyar
borokat értékesít, illetve a Junibor Egyesülettel szövetkezve a
juniborászok és családtagjaik borait árusítja. A juniborászok 35 év
alatti fiatal magyar borászokat jelölnek, a jelenleg 30 juniborász
lefedi Magyarország borvidékeit. A borbár sikereit a Bazilikával
szembeni elhelyezkedésének, gazdag választékának, a személyzetnek, az
állandó és különleges programjainak, a fesztiválokon való részvételének,
illetve a helykörül kialakult social hype-nak köszönheti.
A koncepció
2011.
május 27-én nyílt meg Budapest legjobban várt borbárja, a DiVino,
amelynek szlogenje: "nálunk a bor a közös nevező". A DiVino elsősorban
azokat a fiatalokat és középkorúakat célozza, akik elkötelezett
borrajongók és szívesen veszik, ha a helyszínen találkozhatnak kedvenc
borászukkal, kapcsolatba léphetnek, beszélgethetnek velük borról,
fajtákról, termelésről, tanninokról, bármiről. A kiemelt turisztikai
célpont mellett elhelyezkedő bár kizárólag magyar borokat árul, partnere
a Junibor Egyesület, amely híres borászfamíliák gyermekeiből és
feltörekvő, első generációs borászokból áll. A DiVino a Junibor
Egyesület zászlaja alatt tömörülő 30 borász, illetve családtagjaik
termékeit árusítja. A borbárban több, mint 120 tétel érhető el, az
aktuális borász a fogadóóráin pedig személyesen kóstoltatja újdonságait.
Borszaküzlet
A
DiVino déltől este 6 óráig borszaküzletként is üzemel. E funkciójában a
bár kínálatában több, mint 500 féle magyar bor szerepel, köztük
borritkaságok, egyedi évjáratok, kis szériás tételek, aszú
különlegességek. Ebben az időszakban a DiVino borbár kínálatán felül
Magyarország vezető pincészeteinek palettájából értékesíti palackos
tételeit. A DiVino wineconsulting csoportjában a szakma csúcsán lévő
sommelier-ek adnak tanácsot kezdő és haladó borfogyasztóknak egyaránt.
A környezet
A
DiVino kialakításáért Sütő Kata és Sütő László, hazánk első számú
belsőépítészei feleltek. A hely tervezésekor maximálisan figyelembe
vették a világ bártrendjeit, majd a látottak birtokában valami igazán
különlegeset tettek le a pesti éjszakába. A DiVino alapszíne a fekete,
amelyet nyers fenyővel és betonnal kombinált a belsőépítész páros. Az
összhatásában letisztult, minimál beltérbe alacsony asztalok kerültek,
amelyek állandó mozgásban tartják a bár közönségét. A nehezen
definiálható asztalstruktúra miatt sincs asztalfoglalás. A bárélet az
Ivánka tervezőpáros által megálmodott hosszan elnyúló pult körül,
illetve a DiVino előtti téren zajlik.
Elismerések
A DiVino alig egy éves működésének legjelentősebb mérföldköve, hogy a
Michelin 2012-es Main Cities of Europe Guide-jában ajánlást kapott. Ez
azt jelenti, hogy egyetlen bárként a DiVino bekerült azon 21 étterem
közé, amely Magyarországon ajánlást kapott az idén. Az eset azért
kellemes meglepetés, mert a Michelin Guide ritkán javasol bárokat, amit
talán jól érzékeltet, hogy a DiVino Közép-Kelet Európa egyetlen
borbárjaként szerepel a kiadványban. Azért is hatalmas dolog a méltatás,
mert az üzlet egy éve sincs nyitva, a Michelin ellenőrök kora ősszel
vizitáltak a fővárosban, ezekben a hónapokban a DiVino pedig még csak
alig pár hónapos múlttal büszkélkedhetett. Szöveges értékelésében a
kalauz nem elsősorban az ételek nagyszerűségét emeli ki, azokat
könnyűnek és finomnak titulálja, sokkal inkább ajánlja a bárt a gazdag
és kizárólag magyar borválaszték, a hozzáértő személyzet, a lokáció, és a
hely különleges hangulata miatt. Budapest ajánlott éttermei a viamichelin.com címen érhetők el.
A kommunikáció
A DiVino komoly hangsúlyt fektet a kommunikációra, azon belül is a social hype-ra. A honlap mellett (divinoborbar.hu), Juniborbár néven blogot (juniborbar.blog.hu),
illetve Facebook oldalt is üzemeltet. A legaktívabb kommunikáció a
Facebook oldalon zajlik, ahol immár több, mit 8000 rajongó követi nyomon
a borbár híreit.
A Tulajdonosok
A borbár tulajdonosai több vendéglátóhelyet üzemeltetnek. Bánki
Sándor és Duska Sándor irányítása alatt működik az immár 4 éve Michelin
ajánlással büszkélkedő V. kerületi Tigris Étterem, emellett a Via Luna
olasz étterem, illetve a Présház Borkereskedés, amelyet a tulajdonosok
2011 februárjában a DiVino ernyője alá vontak. A DiVino ennek értelmében
már nem csak borbárként, hanem borszaküzletként is üzemel.
Elérhetőség:
www.divinoborbar.hu
(MAXCity parkoló)